Понедельник, 20.05.2019, 11:23
Приветствую Вас Гость | RSS

Одни живут - чтобы играть.
Мы играем - чтобы понять, как выживали другие.


Главная | Форум | Регистрация | Вход
 
[ Новые сообщения · Личный состав · Боевой устав · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Модератор форума: scalp  
Форум » Другие военно-исторические игры » War in the Pacific: Admiral's Edition » Вопросы по War in the Pacific: Admiral's Edition (Из разряда "А вот тут вопросик появился...")
Вопросы по War in the Pacific: Admiral's Edition
AkziumДата: Среда, 11.05.2011, 22:29 | Сообщение # 1

Ефрейтор

Рядовой состав
Сообщений: 61

Репутация: 4
Замечания: 0%
В строю с 22.07.2010
Статус: Offline
Прошу помочь знатоков разобраться с таким вопросом как транспортировка ресурсов по суше. Есть ли она вообще? Со снабжением войск вроде как понятно - худо-бедно, но снабжаются. Но вот интересно, что будет происходить с ресурсами и нефтью?
К примеру, на побережье есть промцентр с нефтеперегонкой и промышленностями, а в глубине континента находятся ресурсные базы (нефть и ресурсы). Связь с промцентром - река и дорога. Нужно ли организовывать транспортировку по реке или ресурсы сами по суше будут сливаться в переработку?


Если уж и суждено быть третьей мировой войне, то давайте сделаем все для того, чтобы она была только виртуальной.
 
scalpДата: Среда, 11.05.2011, 23:19 | Сообщение # 2

Leutnant



Помощник начальника штаба
Сообщений: 1139


Репутация: 48
Замечания: 0%
В строю с 02.11.2009
Статус: Offline
За какую страну вы играете?

Считает враг: морально мы слабы, -
За ним и лес, и города сожжены.
Вы лучше лес рубите на гробы -
В прорыв идут штрафные батальоны
 
Edward75Дата: Среда, 11.05.2011, 23:24 | Сообщение # 3

Итто хико хэйсо
二等兵曹



Сержантский состав
Сообщений: 693

Репутация: 26
Замечания: 0%
В строю с 29.10.2009
Статус: Offline
видимо за Японию, так как у Союзников промышленность отсутствует

Ищу постоянного оппонента для игры в Cloce Combat, любая серия или мод. Только средняя скорость. желающие пишите в лс или в этой теме: http://www.war-game.org/forum/42-36-1
 
AkziumДата: Среда, 11.05.2011, 23:39 | Сообщение # 4

Ефрейтор

Рядовой состав
Сообщений: 61

Репутация: 4
Замечания: 0%
В строю с 22.07.2010
Статус: Offline
Да, за Японию. Если уж разбираться, то во всех нюансах.
Интересует например связка Nanchang -> Nanking. В перспективе Magwe -> Rangoon


Если уж и суждено быть третьей мировой войне, то давайте сделаем все для того, чтобы она была только виртуальной.
 
scalpДата: Четверг, 12.05.2011, 00:07 | Сообщение # 5

Leutnant



Помощник начальника штаба
Сообщений: 1139


Репутация: 48
Замечания: 0%
В строю с 02.11.2009
Статус: Offline
Quote (Edward75)
так как у Союзников промышленность отсутствует

Ну не совсем так, ибо она есть, но про нее можно с первого дня забыть и заниматься исключительно подвозом топлива и боеприпасов на базы.

Насчет ресурсов и нефти. Вроде бы должна быть жд ветка + какая то часть автоматически рассовывается. Надо мануал глядеть, ничего не помню. Вообще для япов на карте полно мест откуда можно ресурсы качать огромными конвоями, забивая на Китай. Насчет нефти есть три основных источника, все в Ост Индии голландской. На начальном этапе можно качать с Сахалина. Но вроде бы лучше возить сразу топливо, так советуют по крайней мере. Лично я делаю 70 на 30 где то (топливо-нефть)


Считает враг: морально мы слабы, -
За ним и лес, и города сожжены.
Вы лучше лес рубите на гробы -
В прорыв идут штрафные батальоны
 
scalpДата: Четверг, 12.05.2011, 02:36 | Сообщение # 6

Leutnant



Помощник начальника штаба
Сообщений: 1139


Репутация: 48
Замечания: 0%
В строю с 02.11.2009
Статус: Offline
Для тех, кто только начинает игру, могу запостить некоторые выписки, которые делал себе. Сорри, иноформация на английском:

Japanese Development Advices.

KB

I decided to have 4 of 6 F daitai sweep with the remaining two escort the bombers. All of the TBs are on port attack and the DBs are all set to airfield attack. My reasoning is that all of those nice 250 kg bombs just bounce off BBs. May as well have them hit something useful. My goals for the PH attack:
1. Kill as many P-40s and B-17s as possible.
2. Kill as many ships as possible in this order: DD, SS, support types, CA, CL, BB.
Yeah, I know, wishful thinking.

Resource/Oil/Transport Stuff

I have allocated 250 hulls (+ 3x 1250 ton TKs) to transport resources to Honshu from the other Home Islands as well as China/Manchuria/Korea (C/M/K). They are all in the 10-12 kt range. If you want I can post the details. There will be a total of 23 xAK TFs and 1 TK TF. The TK TF gets 2 escorts and the others get 1 escort each (for now) for a total of 25 escorts. I think this will keep Honshu supplied with resources and will keep the oil produced in Shikuka flowing to Honshu. I’ll adjust as needed.

I have scheduled 23 To’su xAKs for conversion to PBs. They’ll be ready in 21 days:

3 at Osaka
4 at Hiroshima
7 at Nagasaki
3 at Fusan
6 at Pescadores

I like the To’sus because their PB speed is 12 kts. This allows them to be used with the vast majority of the merchant TFs. They aren’t missed as xAKs because of their low cargo capacity (170 tons).

Std-C xAKs – These 17 ships are available for conversion to TKs in Jun 42. I think they are going to be needed so I am not planning on using them if possible until they are available for conversion. Sixteen are tucked away in (or moving to) various ports where they will sit and rust until they convert. (The last begins in a convoy. She’ll move to a safe port after she discharges her cargo.)

xAPs – I’m moving these ships to various locations to pick up some major units to move them out quickly. The LCUs include the 4, 21 and 33 IDs. The remaining xAPs (mainly 18-23 kt ships) will move to Tokyo as a reserve to move units out of Japan as needed

Initial base increases:

Ports:
Ominato 5-6
Sendai 3-5
Maizuru 5-6
Okayama 4-8
Tsu 4-5
Takamatsu 4-6
Kagoshima 4-5
Fusan 4-5
Tsingtao 4-5
Haiphong 4-6
Saigon 5-6
Truk 6-7

Airfields:
Babeldaob 3-4

The vast majority of these are bases used to ship resources/oil from the outlying Home Islands to Honshu. By increasing the port size, I may be able to reduce the number of xAKs needed.

My goal here is simple. The resources produced in the Home Islands, Formosa, China, Manchuria and Korea are can (with the initial reserves at those locations) support all of the HI and LI at those locations for the entire war. The goal is to refine as much as oil as is produced. There is excess refining capacity in those areas and the SRA to do this with plenty of refining capacity to spare. So, the big problem will be to ship oil to refineries. Most of that will occur after the SRA is liberated. It'll be discussed later.

Economic expansion:
LI - none
Refineries - none
HI - initially none. As the war plays out, I will consider increasing this modestly to gain HI. It'll all be based on fuel and supply reserves. The goal is to gain HI, not supply. I will consider it a net supply loss. If I break even in supply, so much the better.

Economic repair of the SRA:
LI - none
Refineries - none (but I reserve judgement here).
HI - none (but see above)
Oil - all
Resources - none

More to come....

Thanks for chiming in, guys.

Blind Sniper: Not sure about a second PH attack. I'll make the decision after the we get the results of the first attack. I'm very reluctant to expend pilots, especially IJNAF pilots.

Joe, I sorta figured that too. 7 Dec 41 will most likely be the only day of the war where there aren't ships being repaired or limping to a repair yard. I'm probably going to start some other conversions but will do that sparingly. I haven't finished that part yet.

Airframe Production (Engines come later)

I'm not adjusting any r&d factories yet. I'll worry about that later.

I'm going to make the following changes to the currently producing factories (note that all of the others will remain at their current production level and on):

A6M2 56 to ~100 (see below - there will be no change to this factory)
B5N2 0 to 32
D3A1 12 to 24
F1M2 change to L3Y2 Tina (~8-10 or so)
G3M2 possibly 22 to 44
G4M1 25 to 50
H6K4 6 to 12
Ki-36 change to A6M2 and increase to ~40-50. Eventually I'll convert to A6M3 or maybe wait until late 42 and the A6M3a.
Ki-43-Ic 32 to 64
Ki-51 turn off for now.

A few notes....
Remember, PDU is off so many of my air units can not upgrade.

IJN
Fighters: The A6M2 is the mainstay for quite a while. I will upgrade all I can to them. Those daitai/chutai that can not upgrade will be used in combat sparingly, if at all. One of the few things I will splurge on is converting the Ki-36 factory to the A6M2 and later to the A6M3 or A6M3a. The A6M2 converts to the A6M2 Sen Baku in 2/44. I can't wait until 1944 to convert ~100 A6M2s. They'll be obsolete long before then.

DBs: Vals, of course.

TBs: Kates, of course. I went with the B5N2 primarily because I had little choice with PDU off. I will use the Mabels and B5N1s until the pools are expended.

Float Planes: I am reluctant to change production unless absolutely necessary and don't find it necessary with float planes. We start with >150 in the pool (Jakes, Alfs, Daves and Petes) and I will use them all up. In addition, we'll produce 27 Jakes a month. For me, FPs are recon tools. I couldn't care less what size bomb they carry. Then there's the Glen. They're needed for the subs. I'll try to keep a dozen or so in the pool.

LBs: The Nell and Betty each have their own upgrade paths, unlike WitP. I'll keep each going and increase factory size if needed.

Recon: The IJNAF have 3 chutai at the start of the war, and all begin with the C5M2 Babs. Two of the chutai upgrade to the J1N1-C Irving in late 42. There is no production of the Babs but there are 7 in the pool. I feel this will last. As the Irving is built, each chutai will convert and the remaining planes will keep the 3rd chutai filled.

Patrol: Unlike WitP, the H6K4 does not upgrade to the H8K1, so both need to be kept in production, at least for awhile. I'm doubling the Mavis, just in case.

Transports: The IJN starts with a handful of transports. There are 25 Tinas and a handful of H6K2-L Mavis in the Pacific. I'm going to produce some Tinas to keep that daitai flush. I'm going to be (relatively) aggressive with my paratroopers and want to make sure they have means to surprise the enemy.

IJA
Fighters: The mainstay is the Nate initially. About half of the starting IJA fighter slots upgrade to a version of the Ki-43, primarily the Ki-43-Ic. That's where I'm putting my emphasis. Initially, I will allow the Ki-27 to continue production. Not sure how long though. There are 254 Ki-27 engines in the pool. Do I want to use them all? Probably not, but it depends on the speed of the upgrades to better aircraft. We'll just have to see. I don't want a bunch of Ki-27s sitting in the pool. We'll just have to play it by ear.

Medium Bombers: These are primarily Lilys and Sallys with a few Helens as upgrades. I'll try not to increase production of the Lilys and Sallys if possible.

Light Bombers: This is a mess. There are 39 Ki-36 slots that do not upgrade. The rest will upgrade as quickly as possible. These units upgrade to light bombers, medium bombers or recon as follows: 12x Ki-46-II, 85x various Ki-48, 129 Ki-51 and 147 Ki-51b. I still have to look at the Ki-30 and -32 to see how effective they are. I may or may not expend their pools depending on how inept they are. I may have to restart Ki-51 production, but we'll see.

Recon: This is simple. Expend the Ki-15s and the Ki-46-Is eventually replacing them with the Ki-46-IIs. It is interesting to note that two of the chutai convert to the Ki-30 and Ki-51.

Transports: All the transports eventually upgrade to the Ki-57-II or the Ki-49-II KAI transports (81 and 60 respectively). At the start, I'm producing 2x Ki-56 and 6x Ki-57-I a month. Eventually, I'll convert the Ki-56 to something else (not sure what yet) and probably increase the Ki-57-I to 12 or so. There are some tiny pools of the others that will have to last until I start getting the upgrade types.

Discussion of engines later.

A small discussion on how I view the air force....

The IJNAF is made to destroy the enemy navy. I will rarely use Nells, Bettys or carrier air against land targets. 7 Dec is probably the only time you'll see Nells and Bettys hit ground targets. That's what the IJAAF is for. Their 2E bombers are the primary means of bombing airfields and ground troops. The IJAAF 1E bombers are relegated to backwaters as much as possible. They are pretty much deathtraps.

When you prep a unit for a location, you accrue preparation points for that location. It gives a bonus in combat, both defensive and offensive. If you prep the HQ that unit belongs to and have the HQ within range of the target, you get a bonus for that too. You can get some hefty combat bonuses with prepping a unit/HQ. It does take some planning though.


Считает враг: морально мы слабы, -
За ним и лес, и города сожжены.
Вы лучше лес рубите на гробы -
В прорыв идут штрафные батальоны
 
AkziumДата: Четверг, 12.05.2011, 19:26 | Сообщение # 7

Ефрейтор

Рядовой состав
Сообщений: 61

Репутация: 4
Замечания: 0%
В строю с 22.07.2010
Статус: Offline
Огромное спасибо! Действительно очень полезные записи. Надо теперь это опробовать в деле.

Очень надеюсь, что и "Discussion of engines later." тоже где-то в закромах имеется. wink


Если уж и суждено быть третьей мировой войне, то давайте сделаем все для того, чтобы она была только виртуальной.
 
scalpДата: Четверг, 12.05.2011, 20:00 | Сообщение # 8

Leutnant



Помощник начальника штаба
Сообщений: 1139


Репутация: 48
Замечания: 0%
В строю с 02.11.2009
Статус: Offline
Я вам просто рекомедую прочитать ААР здесь сначала, так как это один из лучших игроков в плане экномики. Мои выдержки были по большей части из него. Насчет его военных решений в плане производства самолетов я не согласен, и лучше ориентироваться на свою собственную модель, хотя можно взять для начала и то, что здесь предлагалось.

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=2280485&mpage=1&key=


Считает враг: морально мы слабы, -
За ним и лес, и города сожжены.
Вы лучше лес рубите на гробы -
В прорыв идут штрафные батальоны
 
AkziumДата: Четверг, 19.05.2011, 19:19 | Сообщение # 9

Ефрейтор

Рядовой состав
Сообщений: 61

Репутация: 4
Замечания: 0%
В строю с 22.07.2010
Статус: Offline
Да, весьма познавательный ААР.

Кстати, может быть есть кто-нибудь желающий скрестить шпаги на поле боя в WITP:AE?
Новичкам есть возможность познакомиться с одной из очень немногих стратегий с реальным WEGO. Ну, а ветеранам возможно будет интересно ознакомиться с новыми фичами, появившимися в последних патчах (на данный момент 1108m4).


Если уж и суждено быть третьей мировой войне, то давайте сделаем все для того, чтобы она была только виртуальной.
 
AgneliusДата: Воскресенье, 19.06.2011, 11:01 | Сообщение # 10


Рядовой состав
Сообщений: 36

Репутация: 0
Замечания: 0%
В строю с 17.06.2011
Статус: Offline
Дайте пожалуйста линк с последним крякнутым патчем!
 
CrazerДата: Воскресенье, 19.06.2011, 18:40 | Сообщение # 11


Рядовой состав
Сообщений: 41

Репутация: 1
Замечания: 0%
В строю с 16.01.2011
Статус: Offline
Качаешь официальный апдейт с сайта матриксов. Кажется последний номер там 1106i. Потом идешь на главный торрент страны и ищешь там раздачу War in the East (именно ее, не пасифик). Там автор вместе с игрой выложил файлы для "обработки" последних патчей для любых игр от матриксов. Используешь их как там написано и ставишь патч. Сверху накатываешь последнюю бету--взять ее можно в разделе техсуппорта матриксовоского форума по игре, защиты на бете нет.
 
CrazerДата: Суббота, 02.07.2011, 12:28 | Сообщение # 12


Рядовой состав
Сообщений: 41

Репутация: 1
Замечания: 0%
В строю с 16.01.2011
Статус: Offline
Для начинающих гранд-кампанию за американцев, очень толковый AAR-тюториал вот здесь. Все расписано и разжевано, в первую очередь самое начало игры, для начинающих самое то, чтобы знать, за что хвататься и глаза не разбегались. Текст естественно на инглише.
 
dima11000Дата: Суббота, 15.10.2011, 23:01 | Сообщение # 13


Ополчение
Сообщений: 1

Репутация: 0
Замечания: 0%
В строю с 30.09.2011
Статус: Offline
А где можно найти мануал на русском языке?
 
Fidel_DДата: Суббота, 15.10.2011, 23:59 | Сообщение # 14

Oberfeldwebel



Помощник начальника штаба
Сообщений: 841

Репутация: 40
Замечания: 0%
В строю с 28.10.2009
Статус: Offline
dima11000, Мануал на русском языке
 
Edward75Дата: Понедельник, 28.11.2011, 14:56 | Сообщение # 15

Итто хико хэйсо
二等兵曹



Сержантский состав
Сообщений: 693

Репутация: 26
Замечания: 0%
В строю с 29.10.2009
Статус: Offline
Вот создал для наглядности схему Индустрии для WitP AE для японцев. Замечания и улучшения приветствуются! Если понравилось, то можно где-то отдельно прикрепить wink

Ищу постоянного оппонента для игры в Cloce Combat, любая серия или мод. Только средняя скорость. желающие пишите в лс или в этой теме: http://www.war-game.org/forum/42-36-1

Сообщение отредактировал Edward75 - Понедельник, 28.11.2011, 19:21
 
Форум » Другие военно-исторические игры » War in the Pacific: Admiral's Edition » Вопросы по War in the Pacific: Admiral's Edition (Из разряда "А вот тут вопросик появился...")
  • Страница 1 из 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Поиск:

Copyright war-game © 2009-2019 | Сайт управляется системой uCoz